Followers

Friday, April 1, 2011

adat kolej

hoi hoi
ape yang korang korang tau bile aku cakap bout ADAT KOLEJ? haihhh.. adat is bende yang selalu dibuat di kolej. setiap sem bende2 nie pasti tidak akan ketinggalan untuk dilakukan.. kire macam tradisi turun temurun kat kolej r.. macam kolej aku, TAMING SARI, macam2 adat dapat aku perhatikan! ceewah, haha.. baru 2 sem aku kat sini, berlagak macam 7 sem kan! haha.. sepanjang aku dok kolej, aku dihidangkan dengan pelbagai tradisi turun temurun kolej seperti :

~mandi wing
~dinner wing
~outing wing
~meeting wing
~oriented budak
~wat PSU
~berkenalan, senyum n bagi salam kt semua senior!
~tarik budak if tak puas hati
~story cerita hantu

dalam banyak2 tuh, aku nk share bout HANTU! dunno why, every sem sure de cerita hantu versi terbaru akan aku dengar dari mulot2 senior.. haihhh, korang nk takotkan kiterang ke atau korang nk kiterang lempang muke korang bertalu talu?? hahaha.. ta suke ohh dengar cerita2 cmni.. bukan paranoid, but buang mase kot! dengar bende2 yang mengarut cmtuh..

macam2 hantu dah aku dengar, leh dikatekan setiap cerita lain2 laa hantu nye! kalau cmtuh, belambak gile hantu kat uitm segamat woii.. kalau laa tradisi story telling pasal hantu nieh berterusan, mmg lepas nie intake budak baru akan berkurang r! hahah.. sume cuak ngan cerita2 dari senior kann~ aku ngaku, first time aku pon cuak! menggigil2 badan, peluh tayah cakap r, kalah air terjun.. tp bile  fikir balik, kalau dilayan sangat, mmg r takot! cube kalau kite dengar jee cerita2 cmtuh, cepat2 tutup telinge! tak pon buat2 laa ta heran, ta amek port pe yg dorang cite.. sumpah wehh, lagi kau kau layan senior2 cmtuh, lagi hebat laa dorang putar belit, tokok tambah cerita tuh!

sebagai contoh, aku dengar tentang PAKGUARD YANG SELALU RONDA2 NAIK MOTOR MALAM2 BUTA, MAKCIK JUAL KARIPAP AND MEE GORENG MELALUI TINGKAP, POCONG BERKELIARAN DI TINGKAT 3, ADE HAUNTED TOILET, POKOK PUAKA TEMPAT PONTIANAK SELALU LEPAK, SUARA BUDAK MENANGIS, KETUKAN PINTU MEJA TINGKAP APE SUME BAGAI! aku rase cukop kot senarai tajuk2 cerita hantu yang terhangat setiap sem.. haha.. 

camni laa, kalau kite rase, kite fikir, kite selalu terbayang ape yang dorang dah cerita, nescaya mmg ade laa kat depan biji mate kau nanti!! HOHOHO takuuut tak? rilex laa, wat2 chill.. walaupon takot, kau buat2 laa berani.. nanti senior2 korang mula laa muak cerita bnde2 nie kat budak yang berani.. for what reason kan? so korang dah terlepas, btol tak? haaa... kan senang idea aku nieh :)

DAH DAH, BUAT BERANI JE =.='

No comments:

Post a Comment