Followers

Saturday, February 12, 2011

ujian Allah kepada hamba-Nya

assalamualaikum~

hari ahad yang tenang niehh, aku sorang2 jee dalam bilik.. roomate aku de yang still tido, de yang keluar bandar and de gak yg kene balik kampung, urgent! haihhh.. tinggal laa aku sorang2, dudok depan lappy, dengar lagu black eyed peas, sambil blog-walking.. sepatutnye minggu niehh aku jejak putrajaya coz de majlis doa selamat. but aku ta dpat balek coz de aktiviti selamatkn org banjir yang harus aku join.. sorry mak, sorry abah n sorry makcik's family.. ayie mmg nk balek, tp aktiviti kolej nieh mungkin lg penting tok sem ayie yang akan datang, harap sume faham.. ini laa first ujian yang Allah beri kat aku n alhamdulillah aku dapat tanganinye :)

second ujian yang Allah bg dalam minggu niehh adalah berkaitan isu "tak puas hati".. haihhhh, aku malas nk cakap bnyak kat sini.. kang "mamat" tuh bace blog aku, mengamok lagi lak kan.. malas nk layan! pape pon, aku juz nk gtau kat kau, sudah sudah laa ekk.. kan bende niehh da settle, kau ingat kan yang kau tengking2 aku, mengamuk macam ape malam tuh.. sampai ramai gak budak tengok "aksi perdebatan" kite?? kalau ingat Alhamdulillah sangat coz maksudnye kau mesti tau yg bende niehh sudah pon settle.. kau nk aku minta maaf, aku da wat! now ape lg kau nk?? kalau kau rase lom settle lagi, kau call la aku mcm malam kejadian tuh, then gtau aku, ape lg yg kau nk aku wat?? aku rase tapayah laa nk heboh2 kn bende niehh kan.. mmg aku xde hak nk ckp cmtuh, aku pon ta hadap kau nk cite kt sape2 pon.. tp dalam volume yg rendah bolehh?? kau cite kt mmber2 kau mcm kau ngah wat public speaking tuh kenapee?? latih vocal yee bang :) haihhh, aku harap bnde niehh da settle ekk.. JANGAN MAIN DENGAN API, PLEASE :)

ujian terakhir untuk minggu nie adalah kedatangan SELSEMA, BATUK, DEMAM, SAKIT TEKAK secara serentak membuatkan aku lg tak bermaya nak teruskan hari2 aku kat kolej niehh.. hmmm, ta larat nk g mane2, ta de selera nk makan, suare makin serak.. ubat aku da telan berbiji biji, selimut da balut gila tebal punye, tisu da makin xde.. hadoiii, tatau nk watpe skunk! sok (isnin), ingat nk amek MC but setahu aku sok kiterang sume de test! again, tatau nk watpe.. bile da ta larat jalan, badan makin lemah, lenguh2. mane ta lemah, makan pon tidak! kalau makan pon, alahai secebis dua jee nasi yang masuk tekak.. aku text mak aku, ckp ta sehat.. mak aku balas, "tuh laa, mak suroh balik minggu nie, ayie tak nak".. ohh tidak, rase menyesal terus meresap ke tubuh ku!

AYIE, walau ape pon yang terjadi, kau kene kuat! tempuh jee sume niehh dengan hati yang terbuka.. bear in your mind ayie, semua ujian yang Allah bagi, kite boleh laluinya.. juz mase yang menentukan same ade masalah itu akan selesai dalam jangka masa yang pendek mahupun panjang..

even banyak probs, SENYUM jelaa ayie :)

7 comments:

  1. ayie , nk pinjam mnde tuh boleyh . ? HAHA

    ReplyDelete
  2. k nie pe msalah?jgn wt msalah ngan 0rg leh x?cbe sba skit.mk tau cm ne?aduh...

    ReplyDelete
  3. ohh my kaklang, ayie ta cari pon masalah ngan dye!! percaya lahh :)

    ReplyDelete
  4. 0k..aku caye.emm..aku dengar lg pe2,siap.tp bg tau k.lang k pe2 p0n

    ReplyDelete
  5. so sweet ayie dan kaklang!! wahahaa...yippiiiee!!

    ReplyDelete
  6. kau dah apasal kaklong?? =.='
    kurang kasih sayang dari aku ke?

    ReplyDelete