Followers

Sunday, December 26, 2010

so syok holiday!!!!

yeahhhh, alhamdulillah perjalanan pergi n balek aku sekeluarge dari putrajaya ke perak n penang selamat. kami sekeluarga, seramai 9 org dengan hati riang gumbira telah menjadikan holiday ini satu trip yg sngt sngt sngt fun!! haha.. selama 3 hari 2 malam kiterang bergerak kesana ke mari, fuhhhh sumpah penat :) tp syok lahh, setahun skali jee wehhh.. my mom akan plan holiday cmni every year, kebiasaannya hujung tahun laa coz time tuh anak2 dpt berkumpl coz cuti, mak dpat bonus n hotel de kasi discount lahh ;DD

before lunch, after jumaat's prayer :)

meet my bro, zul asyraf

tepat jam 11 pagi (24 dec 2010), aku se-family bertolak ke taiping, perak untuk check in di bukit merah laketown resort. sepanjang perjalanan yg mengambil masa agak2 6 jam tuhh, bnyak laa tmpat ktrang berhenti sperti petrol pum, tandas2 awam, R&R da sebagainya.. mmg kebas bontot aku wehhh ddok lame2!! dalam pkol 5 petang, ktrang selamat sampai n selamat check in, mmg wallawehhhhhhh laa hotel dye.. alhamdulillah, aku bersyukur coz dpt jejak hotel.. ta sume insan2 di dunia niehh dapat jejak ;D Pe yg spoil kn mood aku ialah, kedatangan selsema, batuk n demam yg tiba2 singgah di badan ku.. GAHHHHH =.=' sabar jelaa wehhh, hingus tayah ckp laaa.. macam air terjun wehhh, mencurah curah.. abeh sume tisu aku kebas, haha.. tp aku kuatkn diri tok meriuhkn suasana n meng-hepi kan trip niehhh.. mlm tuh ktrang dinner kt warung tepi jalan jee, ala ala kampung gitu.. haha melantak kerang rebus, kuey tiaw, burger, nasi paprik, nasi ayam, haihhhhh mcm2 lahhh wokkk, mmg terus senak perut aku!!

semasa tnggu lif yg lembab =.='

inilah hotel yg kami kami kami menginap yaww

sok pagi, mak aku da gegar2 kn sume anak anaknye tok bersiap ke warung laen for breakfast.. mmg mate agak mengantuk, tp perut harus di dahulukan HAHAHAH.. breakfast kt kedai yg mengundang pergaduhan, perbalahan n pembunuhan antara family aku n pkerja2 kedai tuh.. ade ke patut, kiterang di halang membuat order kpd penebar roti canai dengan berbekal kan alsan.."nanti saya lupa laa ape yg cik order, g order kt pekerja yg lagi 1 tuh ekk".. pagi2 wat aku hot, tp sabar sabar.. then, bile da hntar roti canai, mintak laa kt pompuan tuh kuah kari.. 5-10 minit tnggu, tak hantar2!!! last2, aku yg g amek.. aku mmg suke makan kt warung yg aku sendiri kene amek, baek aku yg bukak warung tuhhhh POMPUAN =.='

nie lahhh suasana warung yg bg aku hot pagi2

tok hilangkan stress yg terbuku di dada, kiterang 1 family g mandi manda di water park yg ade kt situ.. pon same, still cm nk bakar je tmpat tuh!! hahahahaa.. ade ke patut, nk mandi kt 1 section niehh, kene beratur.. aduhh, payah laa cmni dik oii. smpai malam pon, ta sure aku dapat jejak tmpat tuhh.. dengan org ramai, terpekik terlolong cam tarzan.. pkol 1, kiterang blah masok bilik.. da solat, siap ape sume, now gerak ke penang lak!! yahoooooo, tak sabaq nk pekenaq nasi kandaq..

semasa menunggu pintu waterpark terbukaaaaa

budak kecik yg ta saba nk berendam, haihhhh

time to have fun darling :)

setibanya di penang, 1st sekali adalah sesat! haha.. nak cari restoran LINE CLEAR punya pasal, 1 penang kami pusing.. habes stearing, punah!! asek kene pusing HAHA.. da jumpe, ape lagi, isi perut laaa.. mamak2 tuh bagi lauk cam aku niehh calon biggest loser asia, kemain banyak lagi.. mmg larat laa nk habeskan sume >.< dah susah payah menelan makanan mamak2 tuh, kiterang g shopping.. yeayyyy, kakak2 aku paling semangat.. sampai mlm shopping, kaki aku da melecet tahap berkudis kudis lahh!! setelah menghabiskan duit2 yang ado, kami pulang semula ke hotel di perak nun 40 km jauhnya.. mata lagi 2-3 inci nk ttop, tahan tahan~

my abah n my abang

kat mamak line clear, kene bratur beb

kau perhatikan lauk2 yg dye bagi, superbbb

ini power, PAPADOM!!!

depan itu line clear, sumpah mcm lorong

last day aku kt perak, kami sume mngamalkn bangun lambat atau bahasa saintifik "senaman minda"..senang, tayah breakfast, terus lunch. haha, great :) bile da check out, kami pon pulanglah ke teratak di putrajaya yang menjadi sarang belaan pelbagai jenis haiwan sperti hamster, kucing, ikan keli, ayam, kura2, burung merpati.. bnyak woooo, tnggu nk bela kerbau, seladang, panda n dugong jee.. pasti rumah aku akan bertambah ceria ;D da setengah jam perjalanan, pihak hotel tmpat kiterang menginap tuh call.. "puan, puan ade tertinggal 1 beg dalam bilik niehhh," gadis tuh ketawa terbahak bahak.. and i was like INI MEMANG KELAKAR!! beg tuh abg aku yg punya tetapi yee, TETAPI aku de laa tumpang sehelai dua seluar and belt di dalam beg tuh n now rase macam nk ade kepak then amek balek beg tuh kt sane... aduhhh dugaan!! alhamdulillah, kami tiba pada jam 4.30 petang.. ade laaaa aku selitkan beberape gmbar sepanjang percutian HAVOC kami sekeluarge, hahaha adios~

1 comment:

1. hahaha mana mai perkataan pekenaq tu ceq oi...maqah oqang penang nant ceq~~~ hahahaha
    masakan mamak utara mmg macam tulah ayie..slagi xpnoh pinggan hehehe~~ papepon nice blog~~ slamat melawat ke blog abg mael too :)